Voorwaarden voor deelname aan het Dr. Hauschka Friends loyaliteitsprogramma

Voorwaarden van het Dr. Hauschka Friends loyaliteitsprogramma, dat beschikbaar is via de Dr. Hauschka website op www.drhauschka.nl, www.drhauschka.be of www.drhauschka.be/fr.

tussen

Dr. Hauschka of Dr. Hauschka Benelux: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Wala Nederland B.V. (hierna ook ‘’WALA’’ genoemd), statutair gevestigd te ’s Gravenhage en kantoorhoudende te (2288 EN) Rijswijk aan het adres Verrijn Stuartlaan 48, en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 27119275;

en

de in §1 van het contract aangeduide klant - hierna ook "klant" of "friend" genoemd.

worden gesloten.

 

1. Toepassingsgebied, definities

(1) De zakelijke relatie tussen Dr. Hauschka Benelux en de klant met betrekking tot het Dr. Hauschka Friends-programma (loyaliteitsprogramma) wordt uitsluitend beheerst door de volgende deelnamevoorwaarden in de versie die geldig is op het moment van het sluiten van de overeenkomst. Afwijkende algemene voorwaarden van de klant worden niet erkend, tenzij Dr. Hauschka Benelux uitdrukkelijk schriftelijk instemt met de geldigheid ervan.

(2) De Dr. Hauschka Webshop Voorwaarden, te vinden onder www.drhauschka.nl/algemene-leveringsvoorwaarden/, zijn van toepassing op de aankoop van Dr. Hauschka producten in de Dr. Hauschka Webshop. De Algemene Voorwaarden voor een Dr. Hauschka klantenaccount zijn ook van toepassing, die gratis kan worden aangemaakt voor bestellingen in de Dr. Hauschka Webshop. De Algemene Voorwaarden met betrekking tot Gegevensbescherming, te vinden onder www.drhauschka.nl/gegevensbescherming/, zijn ook van toepassing.

In geval van afwijkingen hebben deze voorrang op de Webshop AV bij het boeken van evenementen. Deze Algemene Voorwaarden voor deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma hebben voorrang op alle bovengenoemde contractuele voorwaarden in het geval van afwijkingen met betrekking tot deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma.

(3) De klant is een consument voor zover het doel van de bestelde goederen en diensten niet overwegend kan worden toegeschreven aan een commerciële of zelfstandige professionele activiteit. Een ondernemer is daarentegen iedere natuurlijke of rechtspersoon of vennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van de overeenkomst handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

 

2. Beschrijving van het programma

Het Dr. Hauschka Friends Programma bied je de mogelijkheid om nauwer met Dr. Hauschka te netwerken en daardoor voordelen te ontvangen die exclusief zijn voorbehouden aan de Friends community. Het Dr. Hauschka Friends Programma geeft je de mogelijkheid om punten te verzamelen in de Dr. Hauschka Webshop, met name bij de aankoop van goederen of diensten, en deze punten op verschillende manieren in te wisselen (bijv. voor beloningen). De voordelen zijn speciaal op jou afgestemd. Dit betekent bijvoorbeeld dat je verschillende Friends-niveaus kunt bereiken op basis van je verkopen in onze online shop of andere gepersonaliseerde aanbiedingen kunt ontvangen (bijv. verjaardagsvoordelen). Deelname is gratis.

 

3. Registratie en totstandkoming van het contract

(1) Elke natuurlijke persoon ouder dan 18 jaar kan deelnemen aan het Dr. Hauschka Friends Programma. Je kunt ook deelnemen als je niet woonachtig bent in de Benelux. In dit geval moet je echter een afleveradres binnen de Benelux opgeven voor een bestelling van beloningen. De voorwaarde voor deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma is de opening van een klantenrekening, die meer in detail is uitgelegd in de Dr. Hauschka Algemene Voorwaarden voor Klantenrekeningen, zie paragraaf 1.

(2) Je kunt je alleen online inschrijven voor het Dr. Hauschka Friends Programma via de website www.drhauschka.nl / www.drhauschka.be of www.drhauschka.be/fr. Door te klikken op de knop "Registreren", dien je een bindende aanvraag in om deel te nemen aan ons loyaliteitsprogramma. Je kunt de gegevens op elk gewenst moment wijzigen en bekijken voordat je de aanvraag indient. Door op de knop te klikken, accepteer je de voorwaarden voor deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma en neem je deze op in je aanvraag.

(3) Dr. Hauschka Benelux stuurt de klant vervolgens een automatische ontvangstbevestiging per e-mail, waarin de aanmelding nogmaals wordt vermeld. De automatische ontvangstbevestiging documenteert alleen dat Dr. Hauschka Benelux de aanmelding heeft ontvangen. Het bevat de registratieknop "Registratie bevestigen", die je moet aanklikken om de registratie compleet te maken. Het contract komt pas tot stand als Dr. Hauschka Benelux automatisch jouw klantenaccount opent nadat je op de knop hebt geklikt. Een speciale verklaring aan jou is niet nodig om het contract te sluiten.

(4) Het contract wordt gesloten in het Nederlands of Frans.

(5) Deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma is niet overdraagbaar. Jouw recht om Dr. Hauschka punten in te wisselen is overdraagbaar aan derden, maar alleen met onze schriftelijke toestemming.

 

4. Dr. Hauschka-punten verzamelen en bijschrijven

(1) Je kunt punten verzamelen bij aankoop van een Dr. Hauschka product in de Dr. Hauschka webshop. Eén punt heeft een tegenwaarde van 1 euro. Wanneer je je registreert voor deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma, ontvang je van Dr. Hauschka eenmalig 50 punten.

(2) Dr. Hauschka-punten kunnen alleen worden toegekend als je inlogt op je klantenaccount voordat je het betaalproces in de Dr. Hauschka webshop afrondt. Om technische redenen is het daarna niet meer mogelijk om Dr. Hauschka punten toe te kennen.

(3) Wij behouden ons het recht voor om reeds bijgeschreven punten te annuleren als de onderliggende juridische transactie wordt geannuleerd (bijv. door herroeping, omruiling, etc.) of als andere voorwaarden voor het bijschrijven niet meer van toepassing zijn (bijv. niet-betaling van gekochte goederen). Hetzelfde geldt bij onjuiste boekingen of misbruik van het programma (bijv. door fictieve transacties).

(4) Dr. Hauschka-punten die door ondernemers in de zin van de Nederlandse wet op de belasting toegevoegde waarde (UStG) voor hun bedrijven worden verzameld, leiden tot een correctie van de voorbelasting op het moment van inwisseling.

 

5. Dr. Hauschka puntenrekening en verval van Dr. Hauschka-punten

(1) Je kunt de status van je Dr. Hauschka puntenrekening op elk gewenst moment online opvragen na het inloggen op jouw klantenaccount.

(2) Wij behouden ons het recht voor om je het saldo van jouw Dr. Hauschka puntenrekening ongevraagd per e-mail, mits je hier apart mee hebt ingestemd, toe te sturen. In dit geval vragen wij je om eventuele bezwaren tegen de juistheid of volledigheid van het puntenrekening saldo per mail bij ons in te dienen via info@drhauschka.nl – binnen een maand na ontvangst van de kennisgeving. Het bezwaar moet vergezeld gaan van passend bewijs, zoals een kopie van het betalingsbewijs. Als je niet tijdig of in de voorgeschreven vorm bezwaar indient, wordt het aangemelde rekeningsaldo geacht te zijn goedgekeurd.

(3) De bijgeschreven punten vervallen 36 maanden nadat ze zijn bijgeschreven, en na deze periode aan het einde van het vierde kwartaal (voorbeeld: Als de punten op 08/08/2018 zijn bijgeschreven, vervallen ze op 31/12/2021). Dr. Hauschka punten kunnen na afloop niet meer ingewisseld worden.

 

6. Inwisselen van Dr. Hauschka-punten

(1) De hieronder beschreven optie voor het inwisselen van Dr. Hauschka-punten is gebaseerd op de datum van bijschrijving, d.w.z. punten die het eerst zijn bijgeschreven worden het eerst ingewisseld. Tijdens het inwisselproces moet je jouw legitimeren als de aanvrager. Dit gebeurt uitsluitend door in te loggen op jouw klantenaccount.

(2) Je kunt je Dr. Hauschka-punten inwisselen voor beloningen (in het bijzonder niet-contante beloningen of waardebonnen etc.) in het Dr. Hauschka Friends-gedeelte van jouw persoonlijke account.

(3) Bij extra lopende acties met een minimaal bestedingsbedrag, worden ingewisselde loyaltypunten niet meegerekend bij de waarde van het winkelmandje. Het totaalbedrag is hierbij leidend.

 

7. Annuleren

(1) Je kunt jouw deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma te allen tijde zonder opgaaf van redenen en zonder kennisgeving opzeggen. Het is voor jou voldoende om te klikken op de hiervoor bestemde knop "Afmelden" van het Dr. Hauschka Friends Programma in je klantenaccount [OV4]. Je kunt jouw opzegging echter ook per e-mail sturen, naar info@drhauschka.nl of schriftelijk naar het hierboven in punt 1 vermelde adres.

(2) Indien wij de contractuele relatie met jou beëindigen, hanteren wij een opzegtermijn van vier weken tot het einde van de kalendermaand. Het recht om zonder opzegtermijn op te zeggen om gegronde redenen (bijv. misbruik van het programma, fictieve transacties) blijft onaangetast. Onze opzegging dient schriftelijk of per e-mail te geschieden.

(3) Na beëindiging van het contract kunnen punten die nog niet ingewisseld zijn, ingewisseld worden gedurende een vervalperiode in overeenstemming met de bepalingen in paragraaf 7. Deze vervalperiode bedraagt 12 maanden vanaf de datum van beëindiging van het contract. Deze vervalperiode is 12 maanden vanaf de datum van beëindiging van het contract.

(4) Als je deelneemt aan het Dr. Hauschka Friends Programma, maar je jouw Dr. Hauschka klantenaccount wilt opzeggen, is verdere deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma zonder klantenaccount om technische redenen niet mogelijk. Daarom betekent het opzeggen van jouw Dr. Hauschka klantenaccount ook het opzeggen van jouw deelname aan het Dr. Hauschka Friends Programma.

Als je op het moment van opzegging nog Dr. Hauschka-punten op je account hebt staan, kun je deze binnen 12 maanden na het ingaan van je opzegging inwisselen in de Dr. Hauschka Webshop. Omdat het niet meer mogelijk is om in te loggen op je Dr. Hauschka klantaccount na opzegging, stuur dan binnen deze periode een verzoek naar info@drhauschka.nl, zodat wij je account hiervoor kunnen activeren. Na deze periode vervallen de punten en kunnen ze niet opnieuw worden geactiveerd of worden overgedragen naar een ander/nieuw account.

 

 8. Wijzigingen in voorwaarden voor deelname

(1) We behouden ons het recht voor om deze deelnamevoorwaarden en eventuele aanvullende voorwaarden (bijv. voor het bestellen van beloningen) te wijzigen, in het bijzonder om ze aan te passen aan gewijzigde wettelijke en technische omstandigheden. De actuele versie van de voorwaarden is online beschikbaar op onze website. Wijzigingen die louter gunstig of neutraal voor jou zijn, gaan onmiddellijk van kracht. Hetzelfde geldt voor aanpassingen die noodzakelijk worden door wijzigingen in de juridische situatie.

(2) Alle andere wijzigingen die niet onder lid 1 vallen, in het bijzonder als ze nadelig voor jou zijn en niet gebaseerd zijn op een verandering in de juridische situatie, gaan alleen van kracht als we je uitdrukkelijk op de hoogte hebben gesteld van de wijzigingen en je ermee instemt of er geen bezwaar tegen maakt binnen een periode van 30 dagen. Als je bezwaar maakt, blijven de voorwaarden geldig in hun ongewijzigde versie. We kunnen dan echter wel gebruikmaken van ons gewone herroepingsrecht. We zullen jou in de kennisgeving nogmaals apart wijzen op deze gevolgen.

 

9. Aansprakelijkheid

(1) Schadeclaims zijn uitgesloten. Uitgesloten hiervan zijn jouw claims voor schade als gevolg van letsel aan leven, ledematen of gezondheid of als gevolg van de schending van essentiële contractuele verplichtingen (kardinale verplichtingen) evenals aansprakelijkheid voor andere schade op basis van een opzettelijk of grof nalatig plichtsverzuim door Dr. Hauschka Benelux, haar wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangende agenten. Essentiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen waarvan de nakoming noodzakelijk is om het doel van het contract te bereiken.

(2) In het geval van een schending van wezenlijke contractuele verplichtingen is Dr. Hauschka Benelux alleen aansprakelijk voor de voor het contract typische, voorzienbare schade als deze werd veroorzaakt door eenvoudige nalatigheid, tenzij de schadeclaims van de klant zijn gebaseerd op letsel aan leven, ledematen of gezondheid.

(3) De beperkingen van alinea 1 en 2 gelden ook ten gunste van de wettelijke vertegenwoordigers en plaatsvervangende vertegenwoordigers van Dr. Hauschka Benelux als claims rechtstreeks tegen hen worden ingediend.

(4) De aansprakelijkheidsbeperkingen die voortvloeien uit lid 1 en 2 gelden niet als Dr. Hauschka Benelux op frauduleuze wijze een gebrek heeft verzwegen of een garantie voor de kwaliteit van de service heeft aangenomen. Hetzelfde geldt als Dr. Hauschka Benelux en jij overeenstemming hebben bereikt over de kwaliteit van het artikel. De bepalingen van de productaansprakelijkheidswet blijven onaangetast.

 

10. Annuleringsbeleid

(1) Consumenten hebben over het algemeen een wettelijk recht op annulering bij het afsluiten van een koop op afstand, waarover Dr. Hauschka Benelux hieronder informatie verschaft in overeenstemming met het wettelijk model in bijlage 1 bij art. 246 a § 1 para. 2 zin 2 EGBGB. De uitzonderingen op het annuleringsrecht bij het boeken van evenementen staan beschreven in de deelnamevoorwaarden van Dr. Hauschka Benelux. Een voorbeeld van een annuleringsformulier vind je hieronder.

(2) Annuleringsvoorwaarden

 

Recht op annulering

Je hebt het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren.
De annuleringstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop jij, of een door jou genoemde derde die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen.

Om jouw herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons, Dr. Hauschka Benelux, door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. Je kunt dit voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

WALA Nederland BV / Dr. Hauschka Benelux
Verrijn Stuartlaan 48
2288 EN Rijswijk
Telefoon: +31 (0)70 3955095
E-Mail: info@drhauschka.nl

Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat je jouw kennisgeving van de uitoefening van jouw annuleringsrecht verstuurt voordat de annuleringstermijn afloopt. 

 

Gevolgen van de annulering

Wij betalen je alle van jouw ontvangen betalingen terug, inclusief eventuele extra kosten die voortvloeien uit jouw keuze voor een ander type levering dan het door ons aangeboden goedkoopste type standaardlevering, zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om dit contract te herroepen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met is overeengekomen; in geen geval worden jou kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling; we kunnen de terugbetaling weigeren totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat je het bewijs hebt geleverd dat de goederen zijn teruggezonden, afhankelijk van wat eerder is.

Je hoeft alleen te betalen voor waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet nodig is om de staat, eigenschappen en functionaliteit ervan te controleren.

Dr. Hauschka Benelux verstrekt de volgende informatie over het modelformulier voor herroeping in overeenstemming met de wettelijke bepalingen:

 

Voorbeeldformulier voor annulering

Als je het contract wilt annuleren, vul onderstaande vragen dan in en stuur per mail naar: info@drhauschka.nl.

  • Ik annuleer hierbij de door mij gesloten overeenkomst voor de aankoop van de volgende goederen / het leveren van de volgende diensten:
  • Ordernummer
  • Besteld op:
  • Ontvangen op:
  • Naam van consument:
  • Adres van consument:
  • Reden;
  • Handtekening consument (alleen bij kennisgeving op papier).

 

11. Arbitragecommissie voor consumentenzaken, geschillenbeslechting

(1) Dr. Hauschka Benelux neemt niet deel aan geschillenbeslechtingsprocedures (in overeenstemming met de VSBG) voor een arbitragecommissie voor consumenten.

(2) De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS), dat u kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

12. Gedragscodes

Dr. Hauschka Benelux heeft toegezegd zich te houden aan de volgende gedragscodes:

Gedragscode van de WALA Groep

 

13. Slotbepalingen

(1) Op overeenkomsten tussen Dr. Hauschka Benelux en de klant is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken. De wettelijke bepalingen die de rechtskeuze en de toepasselijkheid van dwingende bepalingen beperken, in het bijzonder van het land waar de klant als consument zijn gewone verblijfplaats heeft, blijven onaangetast.

(2) Als de klant een koopman, een publiekrechtelijke rechtspersoon of een publiekrechtelijk speciaal fonds is, is de plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortkomen uit contractuele relaties tussen de klant en WALA Nederland BV de statutaire zetel van WALA Nederland BV.

(3) Het contract blijft in zijn overige delen bindend, zelfs als afzonderlijke punten juridisch ongeldig zijn. De ongeldige punten worden vervangen door de wettelijke bepalingen, indien van toepassing. Voor zover dit echter een onredelijke belasting voor een van de contractpartijen zou betekenen, wordt het contract in zijn geheel ongeldig.