Onderzoek
Wat nodig is.
Er zit bij ons minimaal drie jaar tussen het oorspronkelijke idee en het uiteindelijke product. We laten zien hoe de vloeibare dagcrèmes in de fles zijn gekomen en wat we ons op de weg ernaartoe allemaal hebben afgevraagd.
1. Idee en concept
Is er een cosmetische basisbehoefte waar een Dr. Hauschka-product nog niet aan kan voldoen? Veranderen de huidbehoeften in de wereld? Zijn er spannende nieuwe ontdekkingen in de wetenschap voor heilzame planten? Dat zijn allemaal goede redenen om de ideeën concreet te maken, in concepten om te zetten en ermee aan de slag te gaan.
2. Elke receptuur: een individueel kunstwerk
Net als bij een schilderij maken we van verschillende heilzame planten één compositie, als met verschillende kleuren. De receptuur fungeert als een omlijsting en we vestigen de aandacht met de speciaal samengestelde geur als een lichtspot op het kunstwerk. Nu moeten de heilzame planten groeien en we ontwikkelen daarvoor een extractieproces dat bij het product past. Zo voelt de productontwikkeling steeds weer aan als nieuw.
3. Keuze van verpakking
Een verpakking moet zo duurzaam mogelijk zijn vormgegeven. Zo maken we gebruik van een verschillende mogelijkheden, zoals 100 % recyclebare glazen flessen, aluminium tubes van 100 % gerecycled aluminium en tubes van tot 60 % gerecycled plastic.
4. Testfase
Werkt het product? Is het prettig op de huid? Werkt de verpakking? We onderzoeken het nieuwe product grondig met uitgebreide tests intern en in samenwerking met universiteitsziekenhuizen en dermatologische instituten. Een spannende fase begint.
5. Designontwikkeling
Een nieuw product moet een goede naam hebben, duidelijk en makkelijk te begrijpen zijn en moet niet alleen goed werken, maar er ook goed uitzien. Onze designers en marketingcollega's zijn nu aan zet.
6. Productie
De heilzame planten zijn verwerkt, de eerste testfase is succesvol afgerond. En om recht te doen aan de waardevolle inhoud, worden de producten onder farmaceutische omstandigheden geproduceerd en in flessen of potten gedaan: hoogste zuiverheid, uitvoerige kwaliteitscontroles en absolute precisie zijn hiervoor nodig.
7. Marktintroductie
Eindelijk: ons logistieke centrum en onze collega's van de afdeling verkoop zorgen ervoor dat de producten naar meer dan 40 landen wereldwijd worden verstuurd en daar bij de verkooppunten terechtkomen. Het productidee is nu overal ter wereld aangekomen. Ook de vloeibare dagcrèmes zijn voor de Duitse en internationale markt uitgeleverd en worden regelmatig getest.